close
 

文明社會每個人都有三個面具
第一個是別人認識的自己
第二個是自己知道的自己
最後一個是連自己都不了解的自己

若妳曾經說過謊而且自得其樂,若你曾私心盼望能夠永遠活在童年
發病!並不是一時失常或是嚥下一個黑暗的秘密,而是你我人格鮮明化
(摘至電影女生向前走對白)

這世界本身充斥著謊言
看不清楚到底什麼才是所謂的真實面
我所看到的真實被說成了是虛幻
而我不認同的謊言在別人的口中說出又是那麼真實
瘋的到底是自己還是別人?


所謂"正常",其實只是多數人的認同

所謂"瘋子",也許只是放棄掩飾無限的自我

 

The end of the world  Skeeter Davis

Why does the sun go on shining?
Why does the sea rush to shore?
Don't they know it's the end of the world?
'Cause you don't love me anymore

Why do the birds go on singing?
Why do the stars glow above?
Don't they know it's the end of the world?
It ended when I lost your love

I wake up in the morning
And I wonder why everything's the same as it was
I can't understand, no I can't understand
How life goes on the way it does

Why does my heart go on beating?
Why do these eyes of mine cry?
Don't they know it's the end of the world?
It ended when you said goodbye
世界末日      史琪特戴維絲

太陽為何依然照耀
海浪為何拍打著岩岸
難道它們不知道這是世界末日
因為你不再愛我了

鳥兒為何依然歌唱
星星為何在天上閃耀
難道它們不知道這是世界末日
當我失去了你的愛

當我清晨醒來
納悶著為何一切如常
我無法了解,我真的無法了解
生命怎會像往常一樣運行

我的心為何仍在跳動
我的雙眼為何在流淚
難道它們不知道這是世界末日
當你說再見的時候
arrow
arrow
    全站熱搜

    玥之紗 發表在 痞客邦 留言(17) 人氣()